본문 바로가기

밴드.그룹.

[스크랩] Pearl Jam - Last Kiss




 
 
 

      Pearl Jam - Last Kiss oh where oh where can my baby be? 오 나의 연인이여 어디에 있을까요 the lord took her away from me 신이 내게서 그녀를 앗아가 버렸네요 she's gone to heaven so I got to be good 그녀는 천국으로 가버렸고 나는 착하게 살아야합니다 so I can see my baby when I leave this world 그래야만 나 이 세상을 떠났을때 그녀를 만날 수가 있으니까요 we were out on a date in my daddy's car 나의 아버지의 차에서 우리는 데이트 중이었어요 we hadn't driven very far 그리 멀리 가지도 않았는데 here in the road straight ahead 곧게 펼쳐진 길에서 a car was stalled the engine was dead 엔진이 망가져 버리고 말았어요 I couldn't stop so I swerved to the right 나는 차를 멈출 수 없었고, 오른쪽으로 핸들을 꺾었어요. I'll never forget the sound that night 그날 밤의 소리를 잊지 못할겁니다. he screaming tires, the busting glass 타이어의 비명소리, 유리창 깨지는 소리, the painful scream that I heard last 내가 마지막으로 들었던, 고통스러운 비명소리. oh where oh where can my baby be? 오 나의 연인이여 어디에 있을까요 the lord took her away from me 신께서 그녀를 앗아가 버렸네요 she's gone to heaven so I got to be good 그녀는 천국으로 가버렸고 나는 착하게 살아야합니다 so I can see my baby when I leave this world 그래야만 나 이 세상을 떠났을때 그녀를 만날 수가 있으니까요 when I woke up the rain was pouring down 내가 눈을 떴을 땐 비가 내리고 있었어요. there were people standing all around 사람들이 우리를 둘러싸고 있었습니다. something warm flowing through my eyes 무언가 따뜻한 것이 나의 눈으로 흘러들었지만 but somehow I found my baby that night 나는 그 어둠속에서 그녀를 찾아냈습니다. I lifted her head she looked at me and said 그녀의 목을 받쳐들고 그녀를 바라보았습니다. 그녀는 말했어요 hold me darling just a little while "안아줘요. 잠시만이라도" I held her close I kissed her our last kiss 나는 그녀를 안았고 우리의 마지막 키스를..... I found the love that I knew I had missed 그리웠던 내 사랑을 찾았지만 well now she's gone even though i hold her tight 그녀를 꼬옥 안아주었지만 그녀는 가버렸습니다. I lost my love, my life, that night 그날밤 난 나의 사랑, 나의 삶 모두를 잃었습니다. oh where oh where can my baby be? 오 나의 연인이여 어디에 있을까요 the lord took her away from me 신께서 그녀를 앗아가 버렸네요 she's gone to heaven so I got to be good 그녀는 천국으로 가버렸고 나는 착하게 살아야합니다 so I can see my baby when I leave this world 그래야만 나 이 세상을 떠났을때 그녀를 만날 수가 있으니까요

메모 :