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블르스&재즈 2

Robert Cray -- Poor Johnny




              Robert Cray -- Poor Johnny Have a seat and I'll tell you a tale It wasn't that long ago About a guy who turned out to be a cheater got the heater So the story goes He tried the playboy thing on two friends Thinking that they'd never know They say he got caught in a trap and it snapped He's not around anymore Poor Johnny He came home looking cool one day Just wasn't lucky to come out that way Once from the left then from the right They took him down, late that night Now everyone in town knew he always played around But not a word was said All the money and the clothes And the cars that he drove just kept his ego fed To his friends he was king Cause he thought of everything Except his number one She had the kids and the house While he was always out Leaving his homework undone Poor Johnny He came home looking cool one day Just wasn't lucky to come out that way Once from the left then from the right They took him down, late that night Then one day his luck ran out When number two found a number and called his house Word on the street is that they talked all night They had to teach him a lesson They had to make things right Poor Johnny He came home looking cool one day Just wasn't lucky to come out that way Once from the left then from the right They took him down, late that night Poor Johnny He came home looking cool one day Just wasn't lucky to come out that way Once from the left then from the right They took him down, late that night Poor Johnny Poor Johnny Poor Johnny Poor Johnny Poor Johnny,,,,, 다른 블루스 주자와 마찬가지로 적어도 우리에게 Robert Cray는 잘 알려져 있지는 않지만 그가 컨템포러리 블루스에서 차지하는 비중은 매우 남다르다. 게다가 그의 존재는 블루스 계에서는 좀 튀는 편이다. 그의 연주는 일품의 블루스 연주이기는 하지만 그의 노래, 특히 목소리나 창법 등은 블루스라고 하기에는 너무 부드럽고, 또 한편으로는 세련되었다. 밴드 구성도 그렇고, 블루스가 세부 장르에 상관없이 지니는 일종의 날 것의 느낌(rawness), 거친 느낌 등이 없다. 사포로 매끄럽게 갈아낸 듯한 느낌이 바로 Robert Cray의 블루스를 들으면서 느끼는 느낌이다. Robert Cray는 정통 블루스와 세련되어서 우스울 수 있는 가짜 블루스(?)의 경계를 교묘하게 넘지 않으면서 독특한 블루스를 꾸준히 연주하고 있다. 그 결과 블루스답지 않다는 이유로 20년 이상 비평가나 블루스 원칙론자들의 집중 포격을 받아왔지만 여전히 Robert Cray는 건재하고, 여전히 독보적인 듯하다. Robert Cray류의 블루스에서 특히 매력적인 것은 그의 아름다운 멜로디 진행과 세련되고 부드러운 보컬 및 밴드 어레인징이다. 하지만 부드러움 속에 날이 죽지 않은 Robert Cray 특유의 강한 피킹, 줄을 잡아채 강하게 뜯어내어 한음 한음이 또렷하게 연주되는 기타 톤은 멋진 대조를 이룬다. 오늘듣는 이곡은 브르스와 레게의 오묘한 경계를 넘나드는 브르스곡으로 즐겨봅니다.2005 앨범 Twenty 중에서. <수상> -1999년 제42회 그래미 어워드 최우수 컨템포라리 블루수 앨범상 -1996년 제36회 그래미 어워드 최우수 락 연주상 -1988년 제31회 그래미 어워드 최우수 컨템포라리 블루스 레코딩상 -1987년 제30회 그래미 어워드 최우수 컨템포라리 블루스 레코딩상.

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